‘Achterhoek als internationale hotspot voor foodies: het Italië van Noordwest-Europa’ kopt de Gelderlander op 31-8-2020. ‘De eerste stap is gezet om van de Achterhoek een internationale hotspot te maken voor foodies. De regio heeft alles in zich om binnen tien jaar uit te groeien tot het ‘Italië van Noordwest-Europa’.
Het artikel gaat in op het onderzoek van Studente Eline Nagelholt van Saxion Hogeschool waarover u hier meer leest.
Eline werkte een plan van aanpak uit voor een internationale profilering van de Achterhoek als food destination. Hierbij is ingezet om meteen ‘on- Achterhoeks’ groots te durven denken over de eigen foodsector, zodat deze een impuls kan geven aan nieuwe business en vitalisering van de regio. Vergeet hierbij oubollige traditionele streekproducten en zet in op onderscheidende smakelijke kwaliteit van Foodproducten. Met allerlei arrangementen en innovatieve toepassingen en daarbij uitgewerkt de beleving van het landschap, natuur, duurzaamheid én de passie van haar innovatieve vakmensen.
Het hele artikel in de Gelderlander leest u door op deze link te klikken.